fredag 20 februari 2009

nygrön skandal!

Alltså, här åker jag till Göteborg och tror att jag ska få vara GUMPA (= GrönUngdomMammaPappa), det vill säga att lotsa en grupp av årsmötesdeltagarna genom rätt information, plenumformalia och för att få ut det mesta möjliga av RÅM. Men så får jag ett sms idag av vad jag trodde var "GUMPA-generalen" som informerar om att vi ska kallas "informatörer" i år. Vad är det för kommersiellt begrepp??

Vem har bestämt det här? Vem vill utplåna den gröna själen från Grön Ungdom? Först vill tidningsredaktionen byta namn på medlemstidningen Nisse Hult och nu får vi inte säga "Gumpa" längre? Får vi ha några som helst flummiga begrepp kvar i min rörelse?

Det är typiskt "nygrön retorik" som flirtar med grumliga vattendrag.

m v h

Allt var bättre förr

5 kommentarer:

  1. Det är ett dekret från FÖRBUNDSSTYRELSEN, det är dags att göra upp med heteronormativt mamma/pappa-trams. Be queer or be square.

    Vi har för övrigt även tillsatt en modepolis som skall enforcera klädkoden.

    SvaraRadera
  2. Vi har bytt namn på mycket i smyg. T.ex. PIGG-kurs och Miljöpartiet.

    SvaraRadera
  3. Men vi har väl kvar krångelgruppen?

    SvaraRadera
  4. jag tänker yrka på att den sk "krångelgruppen" byter namn till det mer passande "Macgyvergruppen"

    SvaraRadera
  5. jag tänker yrka på att Fredrik byter namn till det mer passande "Macgyver".

    SvaraRadera