fredag 16 januari 2009

Martin Stråmo (Valberedningens förslag)


Ålder: 25 år (sedan 8e januari)
Ort: Hägersten, Stockholm
År på uppdraget: Har suttit ett år tidigare (2007)
Aktiv sedan:
Tidigare riksuppdrag: Språkredaktör för Nisse Hult 2007.

Tidigare erfarenhet av liknande arbete:
Jag har tidigare varit språkredaktör för Nissen, så jag kan rutinerna. Jag läser andra året journalistik nu och vi har labbat mycket med både praktiskt redaktionsarbete, artiklar, foto och allt teoretiskt bakom, som t.ex. upphovsrätt och copyright. Utöver journalistikstudierna har jag läst litteraturvetenskap, engelska och lingvistik på universitet.

Dina visioner för tidningen det kommande året:
Som första prioritet som eventuell ny språkredaktör vill jag bibehålla den språkliga kvalitet som redan finns. Jag vill att det ska bli en jämn övergång för trogna läsare. Jag vill också övertyga om att jag är värdig posten.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Allt jag har studerat och gjort har alltid haft med text, språk och journalistik att göra. Jag har erfarenheter från posten och ger mig den här gången in i valet med en förkunskap om vad som väntar den som får den. Jag har ett genuint intresse av att göra bra ifrån mig, då jag tror att denna post är en merit som kan ge mig en bra skjuts in i branschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar