fredag 16 januari 2009

Linn Olauson (Valberedningens förslag)



Ålder:
17
Ort: Härnösand
År på uppdraget: Nyval
Aktiv sedan: Våren -08
Lokalavdelning: Härnösand
Tidigare riksuppdrag: Sitter nu med i internationella gruppen

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Sitter med i: Grön Ungdom Norr:s styrelse, MP Härnösands ledningsgrupp, Internationella gruppen, och i styrelsen för 5 i 12 (opinionsbildande rörelse mot främlingsfientlighet och rasism). I Härnösand är jag kontaktperson för lokalavdelningen.

Dina visioner för GU det kommande året:
Att fler medlemmar aktiverar sig och blir peppade på att engagera sig i förbundets arbete. Att vi kan vara delaktiga i att föra ut en grön politik som ska vara en motvikt mot regeringens hittills förda politik, för att visa att det finns andra alternativ. Jag skulle också vilja att förbundets feministiska hållning utvecklades och stärktes.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010:
Jag vill att vi ska stärka samarbetet MP och GU emellan, så att vi får en faktisk chans att påverka saker på riktigt, utan att vi i GU på något sätt "glömmer bort" våra visioner, eller blir mindre aktivistiska av oss.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag tror att jag skulle göra ett bra arbete i Förbundsstyrelsen för att jag är oerhört peppad på den gröna rörelsens arbete, för att jag är väldigt engagerad och för att jag inte har några problem att ta upp saker som jag tycker är fel. Jag vill lära mig massor och är inte rädd för att ta för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar