fredag 16 januari 2009

Carl Högfeldt (Valberedningens förslag)



Ålder:
20
Ort: Nacka
Aktiv sedan: 2007
Lokalavdelning: Grön Ungdom Stockholm Nordväst / Grön Ungdom Stockholm Syd
Kandiderar även till:
Tidigare riksuppdrag: -
Tidigare erfarenhet av liknande arbete:
Jag har var ersättare för Mp Sollentuna på kongressen i Östersund. Jag har även två riksårsmöten i ryggen. Jag är även ledamot i Stockholms studenters centralorganisations studentråd och och suppleant i Stockholms universitets stundetkårs kårfullmäktige vilket ger en del erfarenhet av inflytelsearbete och parlamentarisk debatt.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag har alltid haft en förkärlek för argumentation. Jag är till och med så nördig att jag har studerat argumentation,semantik och logik. Så jag tror jag har en stor möjlighet att övertyga miljöpartisterna om att Grön Ungdoms linje är den rätta. Framförallt kommer jag arbeta outtröttligt för att få igenom de som riksårsmötet bestämmer att vi ska driva. Sen så har jag ett relativt välutvecklat kontaktnät i partiet som kan utnyttjas för att främja våra intressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar