fredag 16 januari 2009

Valdemar Möller (Valberedningens förslag)



Ålder:
23 år.
Ort: Karlstad
Aktiv sedan: 2006
Lokalavdelning: GU Värmland

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Jag är kontaktperson för GU Värmland sedan vår nystart i slutet av 2006. Sen en tid tillbaka är jag även kontaktperson.
Sitter som ersättare för ledningsgruppen i MP Karlstad sedan mars 2008.
Jag är även ersättare i Kultur- och fritidsnämnden sedan oktober 2007.

Dina visioner för GU det kommande året:
Jag vill att GU ska fortsätta utvecklas i samma riktning som vi har gjort de senaste åren. Vi ska vara den perfekta symbiosen mellan teori och handling. Genom politiska aktioner har vi möjlighet att påverka folk direkt utan onödiga omvägar. Och som ungdomsförbund till Miljöpartiet har vi också möjlighet att påverka besluten inifrån. Jag hoppas givetvis också att vi ska växa och att vi ska vara det självklara valet för alla som vill engagera sig i jämställdhetsfrågor, djurrättsfrågor, migrationsfrågor eller andra viktiga politiska frågor.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010:
Jag tror på samtalet som det viktigaste politiska verktyget. Genom att aldrig backa för en diskussion och ständigt vara beredd att föra ut det gröna budskapet så har vi makt att påverka människor.
Detta arbete sker främst ute i lokalavdelningarna, det är därför viktigt att förbundsstyrelsen reser runt till de olika lokalavdelningarna och peppar dem, samt bidrar med kunskap och erfarenhet.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Mina föräldrar är gamla miljöaktivister och bedriver ekologiskt lantbruk, så jag har ända sedan barnsben insett vikten av att vara rädd om och vårda miljön. Under senare år har integrationsfrågor och HBT-frågor blivit allt viktigare för mig.
Jag är framförallt en god lyssnare, vilket jag tror är viktigt i ett politiskt parti där många viljor drar åt olika håll. Jag har också en bra organisationsförmåga och en stark vilja att driva igenom beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar