fredag 16 januari 2009

Andreas Petersson (Valberedningens förslag)



Ålder:
19 (fyller 2009)
Ort: Kiruna (flyttar under 2009)
År på uppdraget: 1
Aktiv sedan: 2007
Lokalavdelning: Norrbotten
Tidigare riksuppdrag: FS-ledamot 08/09, Medlem i regionaliseringsgruppen 08, Adjungerad till webbplatsgruppen 08/09

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Jag har suttit i styrelsen för GU Lappland sedan 2007. Efter att avdelningen uppgått i GU Norrbotten satt jag i denna styrelse fram tills hösten 2008. Har suttit i förbundsstyrelsen sedan RåM 2008.

När det gäller digitalt arbete, vilket jag vill och har sysslat med i FS, har jag stor erfarenhet av webbadministration på amatörsnivå, för privata hemsidor men även för mindre företag och föreningar. Är också rätt haj på GIMP/Photoshop och PHP/HTML-knackande.

Dina visioner för GU det kommande året:
Vi ska synas mer! Jag vill stärka riks närvaro digitalt, men även arbeta för att underlätta för lokalavdelningar att genomföra aktioner. Dessutom skulle det vara kul att genomföra utbildningar i marknadsföring och debattteknik. För detta krävs naturligtvis också utbildningar i vanlig politik.

Vi behöver även fortsätta arbetet med vår organisation. Under 2008 genomförde regionaliseringsgruppen sitt arbete, vilket ledde till bland annat bildandet av GU Norr, en nu tämligen aktiv regionsavdelning. Jag vill fortsätta det arbetet, och samtidigt utveckla kontakten med nuvarande regioner.

Ett projekt jag absolut vill fortsätta med är arbetet med den nya webbplatsen. I skrivande stund har det just satt igång, men till EP-valet är tanken att den nya webbplatsen ska vara klar. Framförallt till riksdagsvalet är det viktigt att vi har en sjukt bra och snygg webbnärvaro.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010:
Jag vill se till att våra utbildningar verkligen blir av, så våra medlemmar är beredda inför speciellt riksdagsvalet, för att kunna debattera i aktuella frågor. Dessutom vill jag att vi ska ha en tydlig nätnärvaro och en tydlig närvaro lokalt. Jag vill att ungdomar ute i landet ska ha oss på läpparna för jämnan, och den visionen tänker jag arbeta efter. En snygg och aktuell hemsida är ett led i detta. På denna är det viktigt att man enkelt kan hitta svar på vad partiet står i olika frågor. Detta behöver fixas innan EP-valet. Dessutom behöver vi prata mer om ungdomsfrågor, något som vi inte är speciellt bra på för att vara ett ungdomsförbund.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag har suttit ett år på uppdraget. Jag har erfarenhet av webbadministration, i förbundet och utanför. Jag har en geografisk förankring i många delar av landet och är familjär med kulturen i många GU-avdelningar. Jag tycker FS-arbetet är sjukt kul och hanterar stress bra. Jag har många visioner för hur Grön Ungdom ska utvecklas, och står på en fast ideologisk grund. Dessutom är jag rätt snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar