fredag 16 januari 2009

Maria Ferm (Valberedningens förslag)



Ålder: 23
Ort: Stockholm
År på uppdraget: 1
Aktiv sedan: 2005
Lokalavdelning: Grön Ungdom Stockholms stad/Grön Ungdom Malmö

Dina visioner för GU det kommande året:
Grön Ungdom är ett ungdomsförbund som har framtiden framför sig. Fler och fler börjar inse att vi gröna är de som har lösningen på dagens ödesfrågor, och ansluter sig till den gröna rörelsen. Jag vill att Grön Ungdom ska fortsätta växa i medlemsantal och inflytande. Grön Ungdom ska bli en politisk aktör att räkna med som fortsätter att lyfta våra prioriterade frågor – klimat & global rättvisa, feminism & queer och främlingsfientlighet & integration såväl internt som externt. Vi ska utveckla användandet av nya medier och genomföra en grym EP-valrörelse.

Jag vill också att det normkritiska arbetet för att främja mångfald i förbundet ska utvecklas, och att medlemmar ska känna sig välkomna och peppade att engagera sig oavsett etnicitet, kön, religion, sexuell läggning, ålder och funktionshinder.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010
Grön Ungdom är ungdomsförbundet till Sveriges tredje största parti och ungdomsförbundet till ett blivande regeringsparti. De frågor vi driver är av stor vikt för morgondagens politiska beslut. Jag vill fortsätta arbeta mot främlingsfientlighet, mot förtryckande normer och för en mer solidarisk och hållbar värld.

Jag vill föra ut Grön Ungdoms politik, med fokus på våra prioriterade frågor i såväl traditionella medier (genom debattartiklar, utspel, debatter) som i sociala medier (bloggar, twitter, Facebook) som på gator och torg (med aktioner, tal, demonstrationer). Jag vill inspirera fler att engagera sig politiskt i Grön Ungdom, och peppa alla medlemmar att aktivt arbeta för en grön valseger 2010.

Det här året som språkrör har varit det roligaste, mest krävande och mest peppande år jag har varit med om. Jag vill inget annat än att få ett fortsatt förtroende från riksårsmötet att representera Grön Ungdoms som språkrör och lägga allt mitt engagemang på lyckade valrörelser och en grön framtid.

PS: Mer om mig och vad jag gör finns på min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar