fredag 16 januari 2009

Jakop Dalunde (Valberedningens förslag)



Ålder:
25
Ort: Stockholm
År på uppdraget: Ett som språkrör. Tre som ledamot i förbundsstyrelsen.
Aktiv sedan: 2005
Lokalavdelning: Grön Ungdom Stockholms stad

Dina visioner för GU det kommande året:
Under slutet av våren 2009 så kommer EP-valet innebära en kort och intensiv valrörelse. Vi kommer behöva ha en stark närvaro på många platser i landet samtidigt. Det kräver att vi innan dess aktiverar och utbildar fler medlemmar till att hålla skolpresentationer och debattera. Vi kommer värva många medlemmar, så hösten 2009 blir ett ypperligt tillfälle att stärka våra regioner och bygga fler. Engagemang kommer underifrån, men vi ska göra det enkelt att vara aktiv och organiserad.

Grön Ungdom ska inte bara växa i mängd, utan också i mångfald. Vi ska möta nya medlemmar på ett öppnare och mer inbjudande sätt. Vi ska vidga våra vyer och bättre ta tillvara våra medlemmars kunskap och kompetens.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010
Min styrka ligger kanske främst i fotarbetet. Att i det mellanmänskliga mötet få fler inte bara rösta på oss, utan också engagera sig långsiktigt för den gröna rörelsen och låta det ge ringar på vattnet. Men jag vill också fokusera mer på ett målmedvetet och strategiskt mediearbete, så att vi tydligt förknippas med våra prioriterade frågor.

Det finns idag ett starkt stöd för vår politik. Vår utmaning ligger i att övertyga väljarna om att bara vi har de konkreta lösningarna, och att vi är de mest kompetenta politikerna att driva igenom dem. Jag vill vara med och stärka förtroendet för den gröna rörelsen.

Jag har också ett genuint engagemang för sociala medier, och vill medverka till att vi är de som uttnytjar dem bäst.

För mer information, läs min blogg och följ mig på twitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar