måndag 19 januari 2009

Anders Lindell


Ålder: 20
Ort: Stockholm
Aktiv sedan: 2007
Lokalavdelning: Stockholm Stad
Tidigare riksuppdrag: -

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Sitter i styrelsen för GU Stockholm stad sedan uppstarten 2007 och i Mp Stockholms stad sedan ett år tillbaka. Har suttit i GU region Stockholms styrelse under ett halvår och Globala gymnasiets skolstyrelse respektive skolkonferens mellan 2006 och 2008. Genom region- och lokalavdelningen är jag van vid att planera och genomföra aktiviteter. Hade bl.a. ansvar för en introduktionskurs i november 07 och för rikskursen i grön ekonomi som hölls i maj -08.

Dina visioner för GU det kommande året:
Vi växer och kan göra det ännu snabbare. Vi har redan brett stöd bland unga i Sverige idag och vi kan omsätta det stödet till två kraftiga valrörelser. Med mer och bättre utbildning till våra medlemmar och stöd till nya lokalavdelningar kan vi i år bygga det engagemang som krävs för att nästa år genomföra den i särklass bästa gröna valrörelsen någonsin. Under EP-valet har vi dessutom en fantastisk chans att komma ut till nya väljare. Därför måste vi snabbt göra de redan nu aktiva ännu bättre på att bedriva politik.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010
Jag vill se till att våra lokalavdelningar får den hjälp de behöver med att utbilda sina medlemmar och att det ska vara lätt att förstå hur man blir aktiv i Grön Ungdom. Jag vill även jobba för att vi unga tar åt oss mer av platsen i miljöpartiet, det om något skapar ett bra valresultat.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag vet redan hur styrelsearbete fungerar och kommer inte att behöva lära mig formerna. Jag är hungrig på något nytt och jag vet vad jag vill jobba med. Framförallt är jag snäll och lätt att samarbeta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar