fredag 16 januari 2009

Mikaela Persson


Ålder: 20, fyller 21 den åttonde mars.
Ort: Landskrona
Aktiv sedan: Valnatten 2006
Lokalavdelning: Landskrona
Tidigare riksuppdrag: Internationella Gruppen (2008- )

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Jag har varit aktiv i flertalet olika föreningar och dess styrelser. Scouterna SMU i Landskrona, Bordtennisklubben Scania, Skånes Bordtennisförbund, Skåneidrotten (samlingsorgan för alla skånska idrottsklubbar), kampanjsekreterare för GU Skånes kampanj Svennedebatten.

Dina visioner för GU det kommande året:
Att GU Ska växa som organisation. Att vi ska bli tajtare i vår kommunikation jämtemot våra medlemmar och jämtemot vårt moderparti. Att Riksforum ska bli verklighet.
Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010 Under våren 2009 är mitt mål att arrangera torgmöten och liknande med gröna kandidater i Landskrona och Skåne. Inför valet 2010 kommer jag främst rikta in mig på det kommunala valet i Landskrona, då mitt mål är fullmäktige. Jag har en förhoppning om att vi i Landskrona ska dubbla våra mandat från dagens enda till två. Dvs ca 5 %.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag är en person som går helhjärtat in i varje uppgift jag tar mig an. Jag är inte rädd för att ta för mig och låter folk gärna veta vad jag tycker. Dock skall inte glömmas att jag är en god lyssnare och gärna kompromissar för att komma till en bra lösning, något som är otroligt viktigt i styrelsearbetet.

1 kommentar:

  1. Var inte rädda för att ställa frågor! Ställ mig mot väggen, så ska jag försöka övertyga er om att jag är rätt person för FS!

    SvaraRadera