fredag 16 januari 2009

Tove Stibe (Valberedningens förslag)


Ålder: 23
Ort: Göteborg/Stockholm/Gotska Sandön
Aktiv sedan: 2006
Lokalavdelning: Lite runtflyttande... Vid årsmötet kommer min lokalavdelning vara GU Göteborg
Tidigare riksuppdrag: Grön Ungdoms valberedning 2008

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Just nu sitter jag i GU Region Stockholms styrelse som sammankallande, har varit personalansvarig tidigare (i 1,5 år) och suttit med i styrelsen snart 2,5 år. Har även varit GU-representant i styrelsen för mp Stockholm stad. På gymnasiet var jag engagerad i skolföreningar och när jag pluggade i Lund var jag studentrepresentant i institutionsrådet och med i institutionens jämställdhets-och mångfaldsgrupp. Jag är jämställdhetsambassadör i miljöpartiet. Tidigare har jag även deltagit i internationella gröna utbyten.


Dina visioner för GU det kommande året:
Grön Ungdom behöver bli bättre på att behålla sina medlemmar och erbjuda intressant aktivitet även för dem som varit med ett tag - fördjupningskurser kan vara ett steg på vägen. Fler behöver få känna att de är delaktiga! Det måste bli ännu tydligare och enklare att göra konkreta insatser.

Dessutom behöver GU bli mer inkluderande och hitta vägar för att attrahera andra grupper än de redan aktiva att aktivera sig. Jämställdhetsarbetet måste fortsätta och intensifieras. En snygg och smart EP-valrörelse och därefter en snabb omställning till att satsa inför rikdagsvalet behövs.

Sist, men absolut inte minst, måste GU prioritera klimatrelaterade frågor och driva en klimatpolitik som anpassar sig till den senaste forskningen.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010?:
Vi måste tänka på hur vi kan utnyttja de resurser och möjligheter GU har på bästa sätt. Det gäller att få med så många som möjligt och ta till vara på idéer som finns i förbundet.
Vi måste underlätta för medlemmar utan formella uppdrag eller aktiv lokalavdelning att engagera sig. Samtidigt får vi inte bränna ut oss, vi måste ha ork att förvalta våra goda valresultat också!


Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Min erfarenhet av styrelsearbete, Grön Ungdoms organisation och av att varit personalansvarig inom GU gör mig till en bra FS-ledamot. Jag har ett bra kontaktnät och gott om tid för uppdraget. Dessutom är jag positiv, peppande och sprider en bra stämning. Jag brusar inte upp, är eftertänksam och försöker se konstruktivt på problemen.

1 kommentar:

  1. Heja Tove du är bäst, du är den som ska FS:a mest! Heja, heja, heja! /Ylva Lundkvist (som lånar Addes identitet)

    SvaraRadera