fredag 16 januari 2009

Rosalie Haglund (Valberedningens förslag)


Ålder: 21 (fyller under 2009)
Ort: Göteborg
År på uppdraget: 2
Aktiv sedan: Våren 2004
Lokalavdelning: Göteborg
Tidigare riksuppdrag: Bildredaktör för medlemstidningen 2007 och 2008

Tidigare erfarenhet av liknande arbete:
Dels så har jag haft förtroendeuppdraget som bildredaktör i två år. Utöver detta har jag gått medieprogrammet på gymnasiet med inriktning grafisk kommunikation, där läste jag även fotografisk bild. Jag har arbetat för Västarvet (regional förvaltning för kultur- och naturarv) med att ta fram en webbserie (Sagan om Västra Götaland). Jag har fotograferat mer eller mindre i fem år och har även haft en del mindre fotoprojekt (pressbilder, bröllopsfoton etc.)

Dina visioner för tidningen det kommande året:
Jag vill fortsätta med att utveckla tidningens bildmaterial från att ha varit mestadels fotografier till att det blir mer illustrationer. För att få ett mer varierat utbud som fler läsare kan ta till sig. Jag vill att redaktionen fortsätter med den utveckling som vi har påbörjat (ny layout, förhoppningsvis nytt namn osv.). Jag vill se en satsning på prenumeranter då de är viktiga för tidningens ekonomi och för att tidningen och förbundet ska synas på fler ställen än i medlemmarnas hem.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Jag har erfarenhet av den här typen av arbete och tycker att det är otroligt kul att jobba med vår medlemstidning. Jag känner att jag fortfarande har mer att ge och att den tid som jag hittills suttit som bildredaktör har gett mig otroligt mycket. Jag tror att jag har bidragit med en hel del till tidningen och jag ser fram emot ett fortsatt arbete 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar