fredag 16 januari 2009

Fredrik Frangeur (Valberedningens förslag)



Ålder:
24
Ort: Malmö
År på uppdraget: 1
Aktiv sedan: Sommaren 2006
Lokalavdelning: Malmö

Tidigare erfarenhet av liknande arbete och styrelsearbete:
Jag har min organisatoriska erfarenhet i scoutrörelsen där jag suttit i ett flertal styrelsen och arbetsgrupper samt varit lägerchef och ekonomiansvarig för ett större läger. Har även varit aktiv i och suttit i styrelsen för ett flertal studentföreningar såsom exempelvis utrikespolitiska föreningen i Malmö samt suttit i kårfullmäktige i studentkåren Malmö under två år. Jobbar just nu deltid åt De Gröna i Malmö samtidigt som jag pluggar statsvetenskap i Lund. Sen har jag ju suttit i Förbundsstyrelsen och degat ett år också.

Dina visioner för GU det kommande året:
I år startades Grön Ungdom Norr upp. Vi bör försöka få igång en region till under det kommande året. Detta är svårt att tvinga fram uppifrån och bör främst ske genom att peppa engagemang till att komma underifrån. Samtidigt ska vi göra en riktigt bra EP valrörelse och arrangera kurser som stärker vår kompetens inför Riksdagsvalet.
Jag hoppas kunna fortsätta att utveckla vårt internationella samarbete med syskonorganisationer i andra länder. Målet är att alla medlemmar ska se sitt engagemang i ett globalt perspektiv med fokus på global rättvisa. Under förra året återuppstartades Internationella Gruppen, jag hoppas att deras arbete kan utvecklas mer och att vi stärker banden med Federation of Young European Greens och Global Young Greens. Kontakter har även tagits för att starta upp en Nordisk Paraplyorganisation och kunna få bidrag från Nordiska Rådet. Jag älskar bidrag. Bidrag är grönt.

Hur hade du tänkt arbeta för ett bra valresultat i valen 2009/2010
Då vi inte har så mycket resurser som andra partier så måste vi vara smarta. Vi bör ha en smart rolig kampanj med stort fokus på nätet och sociala medier. Vi måste även våga prioritera vissa fokusfrågor. Riksorganisationen ska genom bland annat kurser ge möjligheter och verktyg för medlemmar att engagera sig lokalt och göra spontana aktioner mm… I EP valet bör vi sprida våra visioner om ett Grönt Europa samtidigt som vi fokuserar på frågor som det faktiskt beslutas om i europaparlamentet. Då jag även är kandidat till europaparlamentet så kommer jag att vara mycket aktiv i valrörelsen.
I riksdagsvalet 2010 så bör vi fokusera på att vara det framtidsinriktade partiet med idéer för en värld som förändras allt fortare och har helt andra förutsättningar än förut. Vi utvecklar strategierna vi lärt oss i ep-valrörelsen och äger borgarna samt andra grå partier (men mest borgarna) fett.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
För att jag är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar