lördag 17 januari 2009

Kristin Lilieqvist (Valberedningens förslag)



Ålder:
22
Ort: Uppsala
År på uppdraget: 3 år
Aktiv sedan: 2002
Lokalavdelning: Uppsala
Tidigare riksuppdrag: Kongressombud 2004, 2005, 2008

Tidigare erfarenhet av liknande arbete:
Förutom de fem kongresser jag varit på (4 ordinarie och 1 extrakongress) så har jag varit på nästan alla riksårsmöten och förbundsråd som GU haft sedan hösten 2002, och jag sitter även i kårfullmäktige och har erfarenhet från ett flertal föreningar.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Min starkaste fördel är helt klart erfarenheten. Jag har varit på så många kongresser att jag har stenkoll på formerna, vilket absolut inte är oviktigt för att kunna påverka. Dessutom har jag via kongresserna (och mitt kringflyttande i landet) god kontakt med miljöpartister från många olika avdelningar, särskilt i Östergötland och Uppsala. Nu när så mycket av mötet sker på påverkanstorgen är det extra viktigt att ta personlig kontakt med dem man vill påverka. Jag har inga problem med att tala vare sig i talarstol eller på ett påverkanstorg. Mina 6,5 år med politik som intresse (och på senare tid även studieämne) har gjort mig någorlunda insatt i de flesta frågor som kommer upp på kongressen. Därför tror jag att jag vore en bra person att föra Grön Ungdoms talan på kongressen. Dessutom tycker jag att kongresser är bland det roligaste som finns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar