måndag 19 januari 2009

Sara Parkman (Valberedningens förslag)

Ålder: 19, 20 i maj
Ort: Härnösand/ Malung
Aktiv sedan: 2005
Lokalavdelning: Härnösand
Tidigare riksuppdrag: Riksvalgruppen 2008-

Tidigare erfarenhet av liknande arbete:
Förra året var jag med på kongressen som ersättare för MP Härnösand, vilket var fantastiskt roligt. Utanför partiet har jag varit aktiv i Svenska Kyrkans Unga, där jag hängt på ett antal årsmöten, och tillika 5 i12 /Centrum Mot Rasism, där jag också varit ombud på årsmöten.

Varför är just du rätt person för det här uppdraget:
Min styrka ligger i att prata inför folk på ett lättillgängligt, finurligt och intressant sätt! Jag är en verbal typ som har lätt till bra formuleringar, och jag springer gärna upp i talarstolen och säger det jag vill. På förra årets kongress klipptes delar av ett anförande jag höll ut och sändes i Rapport. Coolt tycker jag, och förmodligen ett tecken på att min åsikt gick fram och berörde!
Dessutom tycker jag att årsmöten är otroligt undehållande! Stundtals kan verkligen mötesformer ha en obeskrivlig charm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar