lördag 17 januari 2009

Jens Göransson (Valberedningens förslag)


Ålder: 17
Ort: Malmö
Aktiv sedan:
Lokalavdelning: Malmö
Tidigare riksuppdrag: -

Jag heter Jens Göransson och kandiderar till kongressombud. Jag är 17 år och bor i Malmö. Just nu sitter jag som kampanjgeneral i GU Skåne för vår kampanj "Svennedebatten",
en kampanj som pågick under hösten 08. Jag försökte räkna ut hur länge jag har varit med och jag (och min syster, som jag tog hjälp av) fick det till 3 år. Jag har suttit i GU Malmös styrelse och varit språkrör där innan jag blev kampanjgeneral. Men det roligaste jag gjort har helt klart varit Svennedebatten. Det var en kampanj som flöt på hyfsat bra och väckte många elevers intresse. Kampanjen gick ut på att utmana främlingsfientligheten och visa för folk att vi är dennes motpol men också att ifråga sätta vad det är att vara svensk och svensknormen.

Jag har velat åka på kongressen i två år innan men det har alltid krockat med något annat. Nu har jag äntligen helgen fri och tänker inte mista min chans att åka! Det hade varit otroligt spännande att åka på kongressen. Jag har vana att tala inför folk och ser med glädje fram emot att läsa igenom alla handlingar. Förra året fick jag en liten smygtitt eftersom jag var i staden men jag fick inte gå in. Detta hoppas jag på att lyckas bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar